11. november 2010

Bogforum 2010

Den 30. september 2010 udkom bogen Det Nye Testamente - en lærebog ved Forlaget Anis. Bag bogen står Geert Hallbäck, lektor ved Afdeling for Bibelsk Eksegese under Det Teologiske Fakultet.

Lærebogen præsenterer de nytestamentlige skrifter opdelt efter genre kombinerer hermed en litterær tilgang med den historiske. Bogen indeholder desuden en beskrivelse af den nytestamentlige tidshistorie og de bibelvidenskabelige metoder.

Søndag den 14. november kan alle interesserede overvære en præsentation af bogen ved forfatteren selv, på årets bogmesse Bogforum 2010 i Forum.

Præsentationen finder sted på Forlagets Anis stand klokken 11.15.

Det Nye Testamente - en lærebog er anmeldt af ph.d.-studerende og ekstern lektor Anne Vig Skoven på Folkekirkens Infocenters hjemmeside.

Lektor Søren Holst fra fakultetets Afdeling for Bibelsk Eksegese har ligeledes omtalt bogen på sin blog PERGAMENT

Se det fulde program for Bogforum 2010 her