Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Parallel og Stedfortræder : En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. / Nielsen, Svend Hvidtfelt.

I: Danish Musicology Online, Bind 9, Nr. 2, 01.2019, s. 23-61.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Nielsen, SH 2019, 'Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.', Danish Musicology Online, bind 9, nr. 2, s. 23-61.

APA

Nielsen, S. H. (2019). Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. Danish Musicology Online, 9(2), 23-61.

Vancouver

Nielsen SH. Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. Danish Musicology Online. 2019 jan;9(2):23-61.

Author

Nielsen, Svend Hvidtfelt. / Parallel og Stedfortræder : En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. I: Danish Musicology Online. 2019 ; Bind 9, Nr. 2. s. 23-61.

Bibtex

@article{0d774b3d6e86446f905260b1817bb7b9,
title = "Parallel og Stedfortr{\ae}der: En kritik af s{\aa}vel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori p{\aa} baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortr{\ae}dere’ og ’paralleller’. En s{\ae}rlig fokus rettes p{\aa} begrebet dominantparallel.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, funktionsteori, parallel, stedfortr{\ae}der, mediant, westergaard, Maegaard, Brincker, Jens Rasmussen, harmonik",
author = "Nielsen, {Svend Hvidtfelt}",
year = "2019",
month = "1",
language = "Dansk",
volume = "9",
pages = "23--61",
journal = "Danish Musicology Online",
issn = "1904-237X",
publisher = "Koebenhavns Universitet Musikvidenskabeligt Institut",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Parallel og Stedfortræder

T2 - En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.

AU - Nielsen, Svend Hvidtfelt

PY - 2019/1

Y1 - 2019/1

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - funktionsteori

KW - parallel

KW - stedfortræder

KW - mediant

KW - westergaard

KW - Maegaard

KW - Brincker

KW - Jens Rasmussen

KW - harmonik

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 9

SP - 23

EP - 61

JO - Danish Musicology Online

JF - Danish Musicology Online

SN - 1904-237X

IS - 2

ER -

ID: 223455760