Boglancering: Reformationen i dansk kirke og kultur

Storværket om reformationen i Danmark samler 29 førende eksperter og kommer rundt om alle samfundsmæssige aspekter af reformationen.

Vil du have overblik over reformationen i Danmark og dens betydning i dag? Det nye storværk ’Reformationen i dansk kirke og kultur I-III’ stræber efter at give læseren netop det.

Det illustrerede trebindsværk samler indsigterne fra førende danske eksperter – fra teologi til historie og økonomi – og kommer rundt om de centrale samfundsmæssige aspekter af reformationen: Fra reformationens tidlige betydning for kongemagten til konsekvenserne for ægteskabet i det 20. århundrede og bud på den fortsatte reformation af kirken i dag.

Den 29. september bliver værket præsenteret, diskuteret og fejret til den officielle boglancering, der holdes på Det Teologiske Fakultet på Københavns Universitet. De tre bind kan købes på dagen til kr. 500,-

Program:
Kl. 16.15: velkomst v. Dekan Kirsten Busch Nielsen
Kl. 16.20: Prof. Niels Henrik Gregersen: ”Reformationen i dansk kirke og kultur I-III”: Hvem, Hvad og Hvorfor?
Kl. 16.45: Prof. Kurt E. Larsen: “En kirkehistorisk vurdering af reformationsværket”
Kl. 17.00: Sognepræst og forfatter Sørine Godfredsen: ”Reformationen og tidsåanden”
Kl. 17.15: Reception på Markedspladsen

Alle er velkomne. Tilmelding er ikke nødvendig.