Forskning-i-undervisningen – er det noget for mig?

  • Skal man have en forskerspire i maven for at være med?
  • Er der høje forventninger til én, hvis man deltager?
  • Skal man være særligt kvalificeret?
  • Skal man forberede sig på en særlig måde?
  • Tør jeg sige noget i sådan nogle sammenhænge?
  •  … eller overhovedet møde op?

Nej til de fire første – og ja, endelig, til de to sidste!

Spørgsmålene kan være mange blandt jer studerende, når I hører om ’forskning-i-undervisningen’ eller særlige åbne ekstraordinære tilbud ud over de almindelige timer.

Derfor har vi arrangeret en eftermiddag for ALLE INTERESSEREDE.

Kom og hør om nogle af de muligheder, Kirkehistorie og Systematik byder på. Få svare på alle tænkelige spørgsmål i den forbindelse.

Og drik vin bagefter.

Udover en række forskere og studerende fra huset med erfaringer, får vi også to internationale gæster, som glæder sig til at tale med jer!

PROGRAM

13.15-13.20: Velkomst v. lektor Anna Vind (AKH)

Erfaringer med ’forskning-i-undervisningen:

13.20-14.00: Kilder, studier og engagement: Om at deltage i undervisning med særligt tilrettelagt forskningselement: ”Greatest hits og deep cuts fra kirkehistorien” v. post.doc Søren Frank Jensen (AKH/Privacy) og ”Prolegomena til en teologisk videnskab: Om at læse teologi eller teologi som læsning” v. ph.d.stud. Gustav Graeser Damgaard (AST).

14.00-14.20: Om at planlægge og afholde forskning i undervisning: ”Gulnede kilder og digitale modeller: Forskningsintegration i kirkehistorie på første og anden hånd” v. ph.d.stud. Benjamin Brandt Christiansen (AKH/Managing Melancholy)

14.20-14.40: KAFFE og KAGE

14.40-15.20: How do they work with research and students abroad?: “Between Medical Ethics and Confessional Culture - Theology within Interdisciplinary Research in Germany’s atheistic East-Side“, v. Prof. Dr. Heinrich Assel, Greifswald (systematik) og "Faith, Art, Movies, Games? - Why and How to Study Church History Together" v. PD, Dr. Frank Kurzmann, Hamburg (kirkehistorie)

15.20-16.00: Hvad siger husets egne forskere og undervisere?: ”Læring, forskning, forstand og forståelse: Hvordan er undervisning forskningsintegrerende?” v. lektor Christine Põder (AST) og ”Hvad er det at være teologisk forsker?” v. prof. Mette Birkedal Bruun (AKH)

16:00-16.20: I de hellige haller – med en studerendes øjne: ”Men jeg synes, det er svært nok i forvejen? - en studerendes bekymringer” v. stud.theol. Ellen Harms

16.20-16.40: Afrunding og spørgsmål

16.40-?: Vin og snacks