Reception: Kierkegaard’s Journals and Notebooks

Illustration

I anledning af færdiggørelsen af Kierkegaard’s Journals and Notebooks afholdes der reception på Det Teologiske Fakultet.

Skønt arbejdet med Kierkegaard’s Journals and Notebooks allerede blev afsluttet i 2020, har det i flere omgange som følge af Covid-19 været nødvendigt at udskyde fejringen af færdiggørelsen. Det er med så meget desto større glæde, at vi nu kan indbyde til denne reception.

Kierkegaard’s Journals and Notebooks i 12 solide bind er ikke blot en videnskabelig bedrift, men udgør tillige en milepæl i det kulturelle samarbejde mellem USA og Danmark. Ved receptionen vil vi fejre resultaterne af dette samarbejde, der har strakt sig over 15 år og kun været muligt takket være økonomisk støtte fra Danmarks Grundforskningsfond, Kulturministeriet, Københavns Universitet og United States National Endowment for the Humanities.

Udgavens hovedredaktør er professor Bruce H. Kirmmse, der i en årrække har været seniorforsker ved Søren Kierkegaard Forskningscenteret.

Tid: Fredag den 28. oktober, klokken 16-18.
Sted: Det Teologiske Fakultet, Markedspladsen.
Tilmelding: Svar bedes stilet til Bjarne Still Laurberg: sek@sk.ku.dk senest den 21. oktober.