19. december 2018

Mikkel Gabriel Christoffersen vinder The Manfred Lautenschläger Award

anerkendelse

Den unge forsker modtager en international pris for teologisk talent fra universitet i Heidelberg

Den 17. maj 2019 drager Mikkel Gabriel Christoffersen til Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg for at modtage The Manfred Lautenschläger Award for Theological Promise, der uddeles af universitetets Research Center for International and Interdisciplinary Theology (FIIT).

Prisen uddeles til ti fremragende yngre forskere fra et tværfagligt felt og tildeles på baggrund af afhandlinger inden for emnet Gud og spiritualitet – bredt forstået.

Mikkel Gabriel Cristoffersen får prisen på baggrund af sin ph.d.-afhandling Living with Risk and Danger: Studies in Interdisciplinary Systematic Theology. Afhandlingen undersøger, hvilke dele af menneskelivet, som kan indfanges af begreberne “risiko" og “fare", og udfolder, hvordan kristendommen kan forholde sig til dette livsområde.

Mikkel Gabriel Christoffersen er pt. gæsteforsker på Det Teologiske Fakultet på Københavns Universitet og starter 1. april som postdoc samme sted med et nyt forskningsprojekt om skammens tvetydigheder støttet af Carlsbergfondet.