7. juni 2022

Matthew Larsen optaget i Det Unge Akademi

HÆDER

Lektor Matthew Larsen fra Det Teologiske Fakultet er netop blevet optaget i Det Unge Akademi under Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab.

Logo Det Unge Akademi

Det Unge Akademi har optaget ni nye medlemmer, som alle er fremragende, unge forskere inden for hver deres fagområde. En af dem er lektor Matthew Larsen fra Det Teologiske Fakultet.

Matthew Larsen forsker inden for to hovedområder: tidlig evangelisk skrivepraksis og tidlige kristne og fængsling med særligt fokus på arkæologi og materiel kultur. Han er i øjeblikket ved at færdiggøre to bogmanuskripter, Early Christians and Incarceration: A Cultural History (Oxford University Press) og Ancient Mediterranean Incarceration (University of California Press, medforfatter med Mark Letteney).

Det Unge Akademi er en selvstændig enhed under Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab, der har som formål at støtte unge forskere i deres akademiske udvikling og karriere.