7. december 2022

Guld-og sølvmedaljer til teologistuderende

PRISOPGAVER

Siden 1762 har Københavns Universitet udskrevet prisopgaver hvert år, kun med enkelte undtagelser. I 2022 blev der givet to guldmedaljer og en sølvmedalje til studerende fra Det Teologiske Fakultet.

Guldmedalje

Københavns Universitet belønner hvert år de bedste prisopgavebesvarelser med guld- eller sølvmedaljer. Promoveringen af medaljetagerne og uddelingen af medaljerne sker ved universitetets årsfest.

Fra Det Teologiske Fakultet blev følgende belønnet i 2022:

Guldmedalje til Anne Sofie Engelstad Nissen
Titel på prisopgave: En undersøgelse af liturgiske og teologiske problemstillinger ved biblen 2020s ikke-kirkelige skopos.

Guldmedalje til Theis Schønning Johansen
Titel på prisopgave: Ordet hos Luther. Martin Luthers forståelse af Guds ord i striden med Erasmus af Rotterdam

Sølvmedalje til Jonas Jochumsen
Titel på prisopgave: IN VERBO ECCLESIAE EXERCERE. Ordet i Martin Luthers Enarrationes in Genesin (1535–1545)

Prisopgave for 2023
Københavns Universitet har allerede udskrevet prisopgaver for 2023. For at deltage skal man enten være studerende eller nyuddannet.

Læs mere om prisopgaver for 2023 her