8. juli 2024

Flere ansøgere til teologi

ANSØGERTAL

Det Teologiske Fakultet ved Københavns Universitet har i år modtaget 197 ansøgere til teologi, hvilken er en stigning på 18,7 % i forhold til året før.

studerende

Københavns Universitet oplevede i 2024 samlet set en stigning i antal ansøgere på 1,7 %. Ansøgertallet på Det Teologiske Fakultet gik frem med hele 18,7 %, til store gælde for dekanen.

- Jeg er utrolig glad for at se, at vi i år har fået så mange ansøgere til teologistudiet. Det er en spændende uddannelse, hvor de studerende får lov til at dykke ned i lives store spørgsmål og samtidig får en bred forståelse for kultur, historie og filosofi. Det er en glædelig udvikling, at flere unge på den måde ser værdien i at dyrke dette fagområde. Det lover godt for fremtiden. Vi ser frem til at byde en ny generation af dedikerede studerende velkommen, som helt sikkert både vil bidrage positivt til det akademiske miljøer og samfundet som helhed, siger Carsten Selch Jensen, dekan for Det Teologiske Fakultet.

Ansøgerne må vente til den 26. juli, hvor de får endelig besked på, om de er blevet optaget.