29. februar 2024

Peter Buch Hvarregaard optaget på Pontifical Institute of Mediaeval Studies

stipendiat

Peter Buch Hvarregaard, ph.d.-stipendiat på Afdeling for Kirkehistorie, er blevet optaget med et stipendium på det prestigefyldte Toronto-Rome Diploma Programme in Manuscript Studies på The Pontifical Institute of Mediaeval Studies (PIMS), som ledes af Prof. M. Michèle Mulchahey.

Peter Buch Hvarregaard

Ansøgerfeltet til dette program er internationalt, stort og meget kompetitivt idet der kun er 12 pladser på uddannelsen.

Programmet løber over to på hinanden følgende somre og centrerer sig om kritisk redigering af manuskripter fra middelalderen gennem kurser i blandt andet palæografi, codicologi og diplomatik.

Programmets to somre forløber hhv. på The Pontifical Institute i Toronto og Pontificia Università di San Tomasso d’Aquino i Rom.