14. marts 2011

Åbent Hus 2011

Den 8. marts inviterede Det Teologiske Fakultet, ligesom resten af Universitetet, indenfor til Åbent Hus.

I år havde 43 gæster valgt at lægge vejen forbi Købmagergade for at blive klogere på den teologiske uddannelse. Hermed fortsætter den stigning i deltagerantal som fakultetet har oplevet igennem de senere år.

Studieleder Jesper Tang Nielsen er glad for resultatet:

"Det er meget glædeligt, at besøgstallene til Åbent Hus på Det Teologiske Fakultet stiger år for år. Det viser for det første, at teologi optræder som en af mulighederne i forbindelse med studievalg. For det andet bekræfter det den tendens, vi har bemærket de seneste år: Teologistudiet virker ikke afskrækkende på nybagte studenter. Tværtimod, synes det at være attraktivt at fordybe sig. Teologi har netop tradition for, at studenter allerede fra første semester udstyres med de kompetencer, der er nødvendige for et grundigt studium. Vi forventer derfor, at denne tendens, som succesen ved Åbent Hus også er udtryk for, også giver sig udslag i ansøgertallene til sommer."