29. juli 2013

Gratis onlinekursus om Kierkegaard

ONLINE

Via den virtuelle undervisningsplatform Coursera udbyder Det Teologiske Fakultet nu kurset Søren Kierkegaard - Subjectivity, Irony and the Crisis of Modernity.

Kurset er gratis og åbent for alle.

Interaktiv onlineundervisning

Teknologien bag Coursera gør det muligt for tusindvis af studerende at følge samme kursus som en social og interaktiv proces. Små videobidder med undervisere, forskere og eksperter afbrudt af små øvelser og tests og adgang til avancerede systemer, der gør det muligt for de studerende at evaluere hinandens opgaver, bliver alt sammen en del af kurset.

Om Coursera

Coursera er verdens vigtigste internatplatform for gratis onlinekurser. Platformen er grundlagt for under et år siden under medvirken af prestigefyldte universiteter som Stanford og Princeton. Coursera består i dag af en lang række universiteter, der sammen udbyder flere hundrede kurser. Over to millinoner studerende verden over, er allerede tilmeldt kurser. Københavns Universitet udbyder pt otte kurser om bla. forfatningskampe i den muslimske verden, globale sundhedsudfordringer og Ny Nordisk Hverdagsmad