28. juli 2018

130 har fået tilbudt studieplads på teologi

Optag

Det Teologiske Fakultet åbner i år dørene for 130 nye studerende på bacheloruddannelsen i teologi, hvoraf 114 har studiet som førsteprioritet

Københavns Universitet har den 28. juli tilbudt en studieplads på bacheloruddannelsen i teologi til 130 ansøgere. Det er en mindre stigning i forhold til året før, der afspejler, at studiet holder et stabilt ansøgertal. Der er desuden en øget andel af ansøgere med studiet som førsteprioritet, og 114 af de optagne i år har studiet som deres første ønske.

De nye studerende, der vælger at takke ja til pladsen, kan se frem til et omhyggeligt tilrettelagt introforløb med start onsdag den 29. august.

- Jeg glæder mig meget til at byde årgang 2018 velkommen sammen med tutorer, undervisere og vejledere. De fleste nye teologistuderende finder studiet ret udfordrende i starten, men også givende, øjenåbnende og sjovt, siger prodekan Carsten Selch Jensen.

Læs mere om studiestart på teologi 2018.

Muligt at søge ledige pladser
Teologi har enkelte ledige pladser, som kan søges frem til 6. august kl. 12.

Se, hvor mange der er blevet optaget på alle universitetets uddannelser på Københavns Universitets samlede optagelsesstatistik 2018.