26. juli 2019

146 har fået tilbudt studieplads på teologi

OPTAG

Det Teologiske Fakultet åbner i år dørene for 146 nye studerende på bacheloruddannelsen i teologi. Tallet er 12 % højere end sidste år, og der er ingen ledige pladser.

Studiestart 19
Foto: Josefine Mikuta Poulsen

Det Teologiske Fakultet har i år tilbudt 146 personer en plads på bacheloruddannelsen i teologi. Af dem har 131 haft studiet som deres førsteprioritet.

De nye studerende, der vælger at takke ja til pladsen, kan se frem til et omhyggeligt tilrettelagt introforløb med start onsdag den 28. august. Læs om programmet her.

Fakultetets undervisere, medarbejdere, tutorer og medstuderende glæder sig til at byde de nye studerende velkommen.

Se, hvor mange der er blevet optaget på alle universitetets uddannelser på Københavns Universitets samlede optagelsesstatistik 2019.